Blog

Kusursuz bir cilde sahip olmak ; dünyayla   yüzleşmedeki  özgüveni bize verdiği için çok önemlidir.Çok özel cilt bakım terapileri ,çok  özel cilt  bakım  kremleri   yanında cilt ışıltısını  sağlıklı beslenmeden  alır .

C Vitamini doğal olarak deride bulunur ve kollegen üretiminde önemli rol oynar .Güneş altında kısa bir süre bile kalınsa bile C vitamini azalır.Cildimizin Cvitamin depolarını artırmak için bol sıvıyla birlikte C vitamini  bol miktarda içeren Portakal ,Greyfurt,Brokoli,Kivi,Kavun,Mango,Ahududu,Böğürtlen ,Karpuz ,Çilek ve her renk dolmalık biber tüketmeliyiz.

E Vitamini  ,  hücre zarlarının korunmasında çok önemlidir . Uv Radyasyon  etkilerinden ve yaşlanmanın etkilerinden  korunmada ,C  Vitamini ile birlikte rol alır .E Vitamini  en fazla Badem ,Ay Çekirdeği fındık ,Çam fıstığı  avakado mango,zeytin yağında bulunur .

Selenyum cilt elastikiyetini koruyan yaşlanmayı önleyici antioksidan mineraldir .Ceviz mantar ,yumurta, balık ,buğday ,tavuk ,hindi, süzme yoğurtta fazlaca bulabiliriz.

Cilt sağlığı için B Karoten içeren yiyecekler patetes havuç bal kabağı kırmızı biber kayısı  karalahana domates kiraz yemeliyiz .

Cilt yenilenmesinde önemi yüksek olan Çinko :istirdye istakozmidye kabak çekirdeğifasulye mercimek nohut fıstık ta çok fazlaca bulunur .

Omega-3 -yağ asitleri cildimizi güneşin zararlı etkilerinden  korur.Hayvansal omega 3 en fazla somon balığ,ı istiridye,   bitkisel omega da  keten tohumu ,ceviz ,kanola yağ,ı soya fasulyesinde fazlaca  bulabiliriz .

Doğal ,sağlıklı ,dengeli ve çeşitliliği fazla besinler tüketin  ,bol su  için..SAĞLIKLA KALIN…

Cilt Nasıl Yaşlanır.

Sağlıklı bir cilt yumuşak kıvamlı, sıkı, nemli ve pürüzsüz olmalıdır. Cilt, sağlık değerlendirilmesinde önem arz eden kriterlerin başında gelir. Renginde, kıvamında ve nem oranında olan değişiklikleri görerek, dokunarak bazı hastalıkların tanısını koyabiliriz. Yaş ilerledikçe cildimizin üst tabakasında yer alan ölü deri hücrelerin daha yavaş atıldığı ve bu nedenle sertleştiği deri tabakasının yaşlandıkça inceldiği ve su kaybettiği yaşlanan incelen üst tabakanın alt tabakayı koruma görevini aksatır hale geldiğini, yaşlanan derinin bazı bölgelerinin daha fazla pigment üretir hale gelerek bölgesel renk farklılıklarına neden olduğunu görürüz.

Yaşlandıkça ciltte nem oranında azalma, kollegen liflerde kalınlaşma ve kırılganlık artışı, elastin liflerde yapısal değişiklikler ve ve bozulmalar başlar. Kollegen ve elastin lif üreten hücre olan fibroblastlarda sayıca azalma ve yeteneklerinde değişiklikler olabilir. Destek dokuda azalma ve damarlarda belirginleşme, bağışıklık hücrelerinde azalma, renk veren pigmentlerde değişikliler yaşla birlikte ortaya çıkabilir.

Yaşlanmanın etkilerini azaltmak, sağlıklı ve kaliteli yaş almak için;
• Ruhsal yaşlanmayı durdurmak Stresten uzak, kahkahası bol, endişe ve korkudan uzak olumlu ve hoşgörülü, umutları bol bir yaşam tarzı ve kaliteli bir uyku önerebiliriz.
• Sağlıklı ve dengeli beslenme :’’cildimiz içten beslenir dıştan desteklenir’’ ilkesiyle yaşa özel doğal besin takviyeleri
• Çevresel faktörlerin önlenmesi (güneş ışınları, fiziksel travma ve aşırı soğuk ve sıcak, kirli hava, sigara dumanı )
• Sağlıklı kozmetik ürün seçimi.

Cildimizin ihtiyaçları her yaşta ve her durumda farklılık gösterir. Bu nedenledir ki cilt çok iyi değerlendirilmeli ve eksiklikleri tamamlanmalıdır.